Saturday, January 17, 2009

Lørdagsdikt


Etter noen måneders pause fant jeg ut at jeg har igjen lyst til å skrive små dikt på kjøleskapsdøra. Mitt mangetsett fikk jeg i bryllupsgaven fra gode venner og var flink til å bruke det en god stund. Så gikk det i glemsel.

Men nå er jeg tilbake og kan i tillegg kringkaste resultatene til et bredere publikum enn de få som har adgang til mitt kjøleskap.

Jeg mangler ofte ord - i det virkelige liv og blant de som fins i settet. I dag savnet jeg ordet again. Fem små nerdepoeng for den som gjetter hvor jeg hadde tenkt å plassere det.

Et raskt søk på nettet åpner et helt verden av kjøleskapsdikting og språknerding.
Jeg fant denne og forelsket meg ved første blikk. Og så fant jeg alle disse og forelsket meg ved andre blikk. Særlig de fire sett med Pointless Knowledge falt i smak. Også denne da.

Fortsatt god helg!

No comments: