Tuesday, May 26, 2009

ψυχή σῶμα πνεύμα og musikken

Jeg blir så glad de gangene jeg oppdager ny musikk som er fengslende, uforglemmelig og insisterende. Musikken som er i stand til å bevege sinnet, kroppen og den sjelen jeg ikke nødvendigvis har. Jeg tror det lover godt for framtiden å kunne stadig oppdage nye ting...

Enkelte tenker kanskje: velkommen etter, da filmen kom ut i 2006, men min siste oppdagelse er Awake, My Soul.



Edit: fra Ingar fikk jeg mange flotte tips i denne retningen og skal i et ledig øyeblikk surfe videre på denne bølgen.



Musikalske åpenbaringer?

For meg var mitt første besøk hos Gardzienice Teater et viktig moment. Det er også der jeg fikk sansen for obskur polyfoni fra Georgia, Albania og Ukraina...

Har dere lignende opplevelser?

1 comment:

Lord Bassington-Bassington said...

Gleder meg noe veldig til å se denne!